Nieuws

‘Red Flags’ op LinkedIn profielen
In begin 2022 had Nederland zo’n 9.2 miljoen gebruikers op LinkedIn. Anno 2023 zal dat aantal alweer gegroeid zijn. LinkedIn

Tijd voor iets nieuws? Zo neem jij goed ontslag
Of je nu niet goed op je plek zat, toe bent aan iets anders of je droombaan tegen bent gekomen

Hoe betrek je het team bij solliciaties?
Vaak wordt gedacht dat het aannemen van een kandidaat met name een proces is wat door het hoger management wordt

Zo kies jij het juiste assessment
Hoe weet je nu of je de juiste kandidaat te pakken hebt? Of welke je moet kiezen? Veel bedrijven gebruiken

Grip op je agenda
Het jaar is pas net begonnen en het voornemen om minder druk te zijn staat al met één been in

Klanttevredenheid testen? Gebruik NPS
Wil jij weten hoe tevreden jouw klanten zijn? Hoe loyaal? En of zij voor een positieve of negatieve reputatie zorgen?

Jong talent aannemen? Doen!
Twijfel je wel eens of je starters of jong talent moet aannemen en weet je nog niet wat bij het

Zo werf je jouw generatie op social media
Tegenwoordig is iedereen getrouwd met zijn of haar telefoon – welke generatie dan ook. Wereldwijd zijn er wel 3,6 miljard

Zijn we verslaafd aan productiviteit?
Wanneer je googled op ‘productiviteit’ kom je langs duizenden artikelen om productiever te zijn. Wanneer je de App Store opent

Aan de slag: medewerkers inzetten voor content
Medewerkers weten als geen ander hoe het is om bij hun bedrijf te werken – het zijn je ambassadeurs. Waarom

Hoe kijk je terug en hoe ga je verder?
De decembermaand is vooral een tijd om feest te vieren met je familie en vrienden. Wie aan december denkt, ziet

Nieuwe motivatie met job rotation
Ben jij ook weleens benieuwd hoe de dag van een collega eruitziet? Of mis je uitdaging in je baan, maar

Zo word je een lerende organisatie
Verandering is de enige constante. Een bedrijf moet hierop voorbereid zijn, of ieder geval wendbaar zijn. Om doorlopende groei te

Eerste hulp bij klagen
De donkere dagen voor kerst zijn altijd even pittig. Het wordt laat licht buiten en weer vroeg donker. Je hoort

Tips voor het geven van feedback
Bijna alle mensen vinden het lastig om feedback te geven. Je wil niet iemand beledigen of verkeerd overkomen. Daarom stellen

Stemgebruik op de werkvloer
Op de werkvloer wordt er op allerlei manieren gecommuniceerd. Via overleg, meetings, presentaties en pitches. Komt het regelmatig voor dat

Zo haal jij jouw doelen
Iedereen heeft doelen, dromen en dingen die hij of zij wil bereiken. Toch kan het soms lastig zijn om hier

Tips voor een referentiecheck
Wie solliciteert, weet dat hij terecht komt in een procedure. Het opsturen van een cv, het eerste gesprek en wellicht

Neurodiversiteit benutten doe je zo
Vaak worden autisme, dyslectie en ADHD gezien als belemmeringen in het bedrijfsleven. Veel mensen kunnen daardoor geen baan vinden. Toch

Eerste hulp bij flexibiliteit van vakantiedagen en feestdagen
We werken allemaal steeds meer flexibel, denk aan het zowel op kantoor werken als thuis en flexibele uren voor jouw

Effectief samenwerken met de Teamrollen van Belbin
Het werken in teams kan soms best wel lastig zijn. Verschillende persoonlijkheidstype kunnen botsen – je kunt je vast zelf

Hoe houd je overzicht in digitale communicatie?
Werken in 2022 betekent met name ook werken in een digitale omgeving. Elk type bedrijf heeft wel een digitale werkplek.

Het belang van alignment
Medewerkers zijn essentieel voor je organisatie. Welk bedrijf is nu niet op zoek naar betrokken medewerkers?! Een belangrijk aspect hierin

Hoe pak je remote hiring aan?
Sinds de pandemie is er geen een trend die zo is blijven hangen als remote werken. Eigenlijk is deze trend

Tips voor effectief samenwerken
Je komt geen vacature meer tegen zonder de vraag naar een “teamspeler”. Samenwerken is essentieel op de werkvloer van tegenwoordig.

Zo voorkom je een te hoge werkdruk
Wanneer je aan een willekeurig persoon vraagt hoe het gaat, dan is de kans groot dat zij antwoorden met: druk!

Eerste hulp bij meertaligheid op de werkvloer
Normaliter is Nederlands de voertaal die voornamelijk bij bedrijven wordt gebruikt. Alle medewerkers wonen en werken al hun hele leven

Zo krijg je iedereen mee met verandering
Elke organisatie krijgt er mee te maken: veranderingstrajecten. Verandering is belangrijk voor het optimaliseren van je organisatie. Toch is het

Laatbloeiers & carrière
Jong geleerd is oud gedaan of komt wijsheid met de jaren? Wanneer we het over laatbloeiers hebben wordt er vaak

6x interessante business podcasts
Podcasts zijn inmiddels niet meer uit ons leven te bedenken. De afgelopen jaren is dit medium explosief gegroeid en het

Zo voorkom jij hiring bias
Hiring bias betekent het hebben van vooroordelen tijdens een sollicitatieprocedure van een kandidaat. Het hebben van vooroordelen bestaat en we

Pas op: je bent niet je baan!
Vanaf jongs af aan wordt al het belang van een baan meegegeven. Vlak na de basisschool doe je al een

Zo kom je in de flow!
Ken je dat gevoel? Dat je volledig opgaat in wat je doet, de tijd voorbij vliegt en je hyper gefocust

Maak de werkvloer zowel de introvert en extravert proof
Het kantoorleven is veelal ingericht op extraverte mensen – terwijl een derde tot de helft van de mensen introvert is.

Een oppas van de zaak
Goed werkgeverschap laat zich ook blijken door een goede reeks aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Bijvoorbeeld een 13de maand, een sportabonnement en

Aan de slag met duurzaamheid op kantoor
Duurzaam ondernemen levert verschillende voordelen op. Belangrijkste in deze tijd is misschien wel het aantrekken van nieuw personeel. Daarnaast heb

Hulp van een burn-out preventie app
Steeds meer medewerkers krijgen een burn-out. Ruim 17% van de medewerkers ervaart burn-outklachten en in Nederland bestaat er relatief vaker

Eerste hulp bij jouw corporate social media
Moet ik een Instagrampagina aanmaken voor mijn bedrijf? Wat voor content moet ik posten als ik een pagina heb en

Neem je reputatie eens onder de loep
Het is misschien wel de belangrijkste factor voor je bedrijf: je reputatie. Je bedrijf staat of valt bij het hebben

Scoren met kennis: thought leadership
Kennis is macht. Kijk maar naar Steve Jobs, misschien wel de bekendste thought leader. Het is dan ook niet gek

Groeien met upskilling en reskilling
De wereld staat constant in beweging. Wanneer je met je ogen knippert zijn de dingen die je hebt geleerd tijdens

Je boodschap overbrengen via het Pyramid Principe
Dagelijks communiceren en doen we informatie op tijdens werk via teksten. Bijvoorbeeld e-mails, direct mailings en webteksten. Deze teksten kunnen

Het belang van vitaliteit
Vitaliteit gaat veel verder dan alleen gezonde broodjes in de kantine en flexibiliteit om te sporten. Vitaliteit komt van het

Krijg dingen gedaan met De Eisenhower Matrix
“Plans are nothing, planning is everything” zo luidt de bekende uitspraak van Dwight D. Eisenhower. Eisenhower was opperbevelhebber van het

Digitaal onboarden met een onboarding app
Sinds de pandemie is het thuiswerken steeds normaler geworden en gaan veel bedrijven ook niet meer terug naar 100% op

Tips voor een werken-bij
Een werken-bij is essentieel voor het aantrekken van medewerkers. Wanneer potentiële kandidaten jouw website bezoeken, moet de Employer Branding gelijk

Hoe zorg je dat verschillende generaties goed samenwerken?
Het is voor het eerst dat er veel verschillende generaties samen op de werkvloer zitten. Dit gaat van Generatie Z

Je dromen werkelijkheid maken met het Disney Model
Zit jouw hoofd vol ideeën en bedenk je bij het uitvoeren van een idee alweer een nieuw idee? Vaak is

Zo heb je een goede werkhouding en voorkom je klachten op lange termijn
Heel veel mensen hebben een baan waarbij je grotendeels achter een laptop of beeldscherm zit. Dit betekent ook dat we

Eerste hulp bij het kiezen van een manager
Wanneer je aan mensen vraagt hoe zij zich de komende jaren willen ontwikkelen, krijg je vaak het antwoord: manager worden.

Tips voor meer zelfvertrouwen op de werkvloer
Het kan soms lijken alsof iedereen altijd in zijn of haar kracht staat en vol zelfvertrouwen is. In realiteit is

Verbeteren op lange termijn met Appreciative Inquiry
Wanneer er problemen zijn in de organisatie, is het plan vaak om een analyse te maken van het probleem. Dit

Hoe kies je de juiste persoonlijkheidstest?
Er zijn tegenwoordig allerlei manieren om meer over jezelf of over je werknemers of kandidaten te leren. Dit kan onder

Hoe zorg je voor diversiteit en inclusie op de werkvloer?
Iedereen wil zich thuis voelen binnen een bedrijf. Diversiteit en inclusie staat daarom bij veel organisatie op de agenda. Echter

Hoe ga je als werkgever om met flexibel werken?
Door de coronacrisis en al het thuiswerken zijn we gewend geraakt aan flexibel werken en zelf je uren indelen. Nu

Druk hoofd? Gebruik De Cirkel van Invloed
We lopen allemaal tegen situaties aan die voor drukte in je hoofd zorgen. Een overvolle agenda, die deadline op werk,

Agile werken? Zo doe je dat!
Agile werken – waarschijnlijk heb je er al vaker van gehoord en klinkt het vooral als een vervelende kantoorterm. Echter

Maak kennis met jobcrafting
Sommige mensen zijn van mening dat een ideale baan niet bestaat, maar wat als dit wel zou kunnen? Dat je

Zo zorg je voor een goede overdracht en ga je gerust op vakantie
De zomerperiode is aangebroken! De temperaturen zijn hoger, het is langer licht en je vakantie staat gepland in de agenda.

Vergeet diploma’s, ontwikkel je skills!
Waar vroeger een papiertje genoeg was om een gehele carrière mee te vullen, draait het tegenwoordig meer om skills. Een diploma

De voor- en nadelen van een externe recruiter
Het werven van toptalent is cruciaal voor een groeiende organisatie. Maar een zorgvuldig werving- en selectieproces kost over het algemeen

Waarom bedrijven niet zonder ambassadeurs kunnen
Ambassadeurs: een bedrijf kan eigenlijk niet zonder. Zij zijn het visitekaartje van jouw bedrijf. Of je nu een klein of

Sneller mensen aantrekken? Zorg voor impact!
Werken draait allang niet meer alleen om het onderhouden van je gezin – je werk moet je leuk zijn, je

Wil jij werknemer van de maand worden? Zo doe je dat!
Het streven naar het zijn van een goede medewerker zorgt voor veel nieuwe mogelijkheden. Je helpt hiermee niet alleen je

Nieuwe medewerker? Zo zorg jij voor de juiste onboarding!
Je wil je thuis voelen op je werk – en het liefst zo snel mogelijk. Bij het beginnen aan een

Micromanagen: wel of geen goed idee?
Micromanagement: de een heeft er een hekel aan, en de ander vindt het juist wel fijn: iemand die wat meer

Waarom zijn er kandidaten die ghosten? En wat kun je ertegen doen?
De term ‘ghosten’ wordt steeds vaker gebruikt. Niet alleen in de datingwereld, maar ook in het bedrijfsleven komt het steeds

7 tips voor succesvol communiceren
Communiceren is iets wat we allemaal in ons dagelijks leven doen, en daarom een handige skill om te blijven ontwikkelen.

Hoe ontwikkel je jouw personal branding?
Of je nu jouw eigen bedrijf hebt of niet: personal branding is altijd belangrijk. Wie ben jij en waar sta

Wanneer heeft een kandidaat de wow-factor?
De sollicitatieprocedure: de ene keer verloopt het soepel en vind je de perfecte kandidaat in een mum van tijd en

Fixed mindset vs growth mindset
Denk jij snel dat je iets niet kan? Of heb jij het idee dat je nooit uitgeleerd bent? Het heeft

Tips voor het creëren van een open cultuur: waar fouten maken is toegestaan!
Een growth mindset helpt je groeien – niet alleen als persoon, maar ook als bedrijf. Bedrijven waar een open cultuur

De positieve gevolgen van een goede Employer Branding
Een sterke Employer Branding heeft enorm veel positieve gevolgen: van het aantrekkelijker maken van jouw bedrijf voor nieuwe talenten, tot

Vrouwelijk leiderschap in opkomst
Al jaren zien we veel mannen aan de top. Of het nu managers zijn, CEO’s of een andere soorten leidinggevenden:

Soorten leiders en hun skills
Er zijn verschillende type leiders: van sturende leiders, tot coaches en ondersteunende managers. En ieder soort leider is onmisbaar; afhankelijk

Hoe zorg je voor een sterke corporate story?
Mensen vertellen al eeuwenlang verhalen. Het vertellen van verhalen verbindt mensen – het geeft betekenis aan mensen hun bestaan. Daarnaast

Hoe ga je om met verschillende generaties op de werkvloer?
Nooit eerder liepen er zoveel verschillende generaties rond in de kantoortuin. Bij het zoeken naar een nieuwe baan of werknemer

7 tips om je medewerkers tevreden houden (zonder salarisverhoging)
Hoewel veel medewerkers erg blij worden van een hoger salaris, is dit zeker niet de enige manier om jouw team

Terugkeren naar je oude werkgever: dit kun je verwachten!
Terugkeren naar je oude werkgever? Dat klinkt voor sommigen misschien als een gek idee. Toch zijn er genoeg redenen te

Het verschil tussen een functionering- en beoordelingsgesprek
Het verschil tussen een functionering- en beoordelingsgesprek is voor velen niet altijd even duidelijk. Er zijn zelfs een hoop werkgevers

Op zoek naar een oplossing? Probeer Design Thinking
Moet jij een probleem oplossen en kom je er maar niet uit? Probeer de Design Thinking methode eens. Deze methode

5 x tips voor virtueel leiderschap
De meeste van ons ontkomen er niet aan: werken op afstand. De een vindt het heerlijk en de ander bevindt

Zo zorg je voor een optimale Digital Employee Experience
Het steeds meer hybride werken heeft geleid tot een nieuw begrip in HR-land: The Digital Employee Experience. Hoe zorg je

Waarom nu de tijd is om die carrièreswitch te maken!
Als je denkt dat er ruimte is voor verbetering in je carrière, is dit het juiste moment om de stap

Doet jouw bedrijf al aan gamification?
Je komt het steeds vaker tegen: gamification. Of het bewust of onbewust is, spelelementen worden vaak gebruikt als methode voor

Wat is de kracht van micro-learning?
Cursusje hier, zelfhulpboeken daar – je bent nooit uitgeleerd. Het belangrijkste bij een sollicitatie tegenwoordig is of je jezelf kunnen

Verschillende typen persoonlijkheden op de werkvloer
Iedere medewerker is uniek op zijn of haar eigen manier. En dat is natuurlijk geweldig nieuws. Toch kan dit ook

Een ochtendroutine om alles uit je dag te halen!
De wekker gaat en je blijft maar snoozen, tot het uiteindelijk echt niet meer kan. Je trekt snel wat kleding

De achterliggende reden van de grote ontslaggolf
Een nieuwe trend doet zich de ronde, namelijk: The Big Quit, ook wel ‘The Great Resignation’ genoemd. Deze economische ontslaggolf

Hoe verhoog je je weerbaarheid?
Of het nu gaat om een vervelende klant of conflicten tussen afdelingen: iedereen zijn of haar weerbaarheid wordt weleens op

Het Imposter Syndrome: dit is het en zo kom je er doorheen!
Geen bedrieger zijn, maar je wel constant zo voelen? Het bestaat echt. Dit fenomeen wordt ook wel het ‘Imposter Syndrome’

De Keepers Test
De Keepers Test: een techniek die wordt gebruikt om te bepalen hoe je iedere positie invult met de beste mensen.

Cross-functioneel werken: dit zijn de voordelen!
Elk bedrijf heeft verschillende teams met mensen die verschillende taken uitvoeren, maar wat als je medewerkers uit deze afdelingen in

Een flexibele werkcultuur: wat houdt het in?
Steeds meer bedrijven geven hun medewerkers flexibiliteit in hun werktijden, het behalen van hun resultaten en de keuze van hun

Op workation? Hier moet je rekening mee houden!
Zo de werkdag zit er weer op, die laptop kan dicht en… Je duikt de Zweedse natuur in om een

5 x redenen voor een feestje op kantoor!
Work hard, play hard: dat is het motto! Waar hard wordt gewerkt, is hopelijk ook vaak reden voor een feestje.

Welke bedrijfscultuur past het beste bij jou?
Houd je van een open cultuur waarin je vrij bent om jouw ideeën te delen? Of vind je een hiërarchische

Vergroot de employer engagement en zorg voor betrokken medewerkers!
Met het thuiswerken als het nieuwe normaal en de krapte op de arbeidsmarkt, is het hebben van betrokken werknemers nóg

5 x business boekentips voor op je verlanglijstje!
Het einde van het jaar is weer in zicht en dat betekent beoordelingsgesprekken, koude winterse avonden binnen en natuurlijk de

Hoe ga je om met feedback?
Zowel het geven als het krijgen van feedback is iets waar veel mensen niet op zitten te wachten. Het kan
Volg onze LinkedIn pagina en blijf op de hoogte!