Zo richt jij je ‘Werken bij’ pagina goed in

Als bedrijf ben je natuurlijk voortdurend bezig met je personeel. Het managen van personeel, maar natuurlijk ook zeker het aantrekken en behouden van personeel. Wanneer je vacatures hebt uitstaan is het goed om op je eigen website een gedeelte te hebben toegewijd aan jouw Employer Branding. Dit is de “Werken bij’ pagina. Dit fungeert als de basis van wie je bent als werkgever en een plek waar de marketing gericht is op het aantrekken van potentieel nieuwe medewerkers. Potentiële kandidaten krijgen hier de eerste indruk van hoe het is om te werken bij jouw bedrijf en het fungeert als visitekaartje voor jouw werkcultuur en sfeer.

Waarom heb je een ‘Werken bij’ nodig?

Het hebben van een ‘Werken bij’ is een musthave voor ieder bedrijf dat van plan is om personeel aan te nemen. Zowel op korte als lange termijn. Het is altijd een goed idee om te werken aan jouw Employer Branding als werkgever. Dit heeft namelijk een positief effect op het krijgen van een positief imago bij jouw doelgroep aan potentiële kandidaten. Uit onderzoek blijkt dat veel kandidaten voorafgaand onderzoek doen naar bedrijven die ze leuk vinden en daarvoor informatie zoeken over zaken als werkcultuur en sfeer. De ‘Werken bij’ geeft een unieke kans om de potentiële kandidaat te voorzien van alle diverse content die laat zien wie je bent als bedrijf en wat je doet. Hoe meer iemand zich met die content kan verenigen, des te groter de kans dat het een lange termijn win-win is.

Tips voor een pakkende ‘Werken bij’

Je hebt zelf vast talloze voorbeelden voorbij zien komen van ‘Werken bij’ pagina’s. Voor het creëren van je eigen pagina is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie en sfeer over te brengen die bij jouw bedrijf past. Hier volgen de tips:

Vertel het verhaal van jouw bedrijf
Hoe is het begonnen, waarom besta je als bedrijf en waar sta je voor als bedrijf? Je ‘Werken bij’ pagina is marketing en draait om storytelling. Het moet snel duidelijk worden wat jouw verhaal is en waarom iemand daar deel van uit wil maken. Met welke kernwaarden kan een kandidaat zich verenigen?

Laat het team zien en welke expertises er zijn
Waar zijn jullie specialist in of welk product maken jullie? Laat zien met welke stack en welke workflows jullie werken. Laat ook zien hoe dit in verhouding staat tot het team. Bestaat het team uit vooral specialisten of hebben jullie een gaaf product wat jullie willen implementeren? Hoe duidelijker dit is, hoe meer overeenkomst er zal zijn met potentiële kandidaten en wat ze zoeken.

Makkelijk te vinden en uitgelichte vacatures
Zorg dat er op jouw ‘Werken bij’ een heldere verwijzing is naar de vacatures.

Beschrijf een helder sollicitatieproces
Neem in de vacature of op de ‘Werken bij’ pagina op hoe het sollicitatie proces eruit ziet. Dit zorgt voor een authentieke indruk en een visualisatie voor de kandidaat over hoe hij of zij door het proces gaat lopen. Neem dus op hoeveel stappen dit proces heeft, met wie je waarover zult spreken en wie er verantwoordelijk is.

Beschrijf de voordelen van werken bij jouw bedrijf
Voordelen zijn een leuke extra als je ergens komt werken, maar reflecteren ook zeker wat voor bedrijf je bent. Vind je gezondheid belangrijk? Biedt een gratis sportabonnement aan en een gezonde lunch! Vind je creativiteit belangrijk? Verzorg een Museumkaart bij de arbeidsvoorwaarden!

Content, content en content
De titel zegt het al. Deel zoveel mogelijk content van jouw bedrijf. Filmpjes van het kantoor en het laatste uitje, foto’s van de omgeving en aan welk bureau je komt te zitten. Visualiseer voor je potentiële kandidaat hoe het is om zelf rond te lopen bij jouw bedrijf.

Diversiteit en inclusie
Wijdt een onderdeel van je ‘Werken bij’ aan het naleven van diversiteit en inclusie. Het is namelijk belangrijk dat iedereen zich verenigd kan voelen met jouw bedrijf.

Wees authentiek
Ten slotte is het allerbelangrijkste authenticiteit. Een “Werken bij’ is een reflectie van wie je bent als werkgever. Het belangrijkste is dat deze indruk overeenkomt met de realiteit. Dus ben je een technisch georiënteerde organisatie, voel dan ook niet de druk om een snel sales filmpje te maken. Het doel is uiteindelijk om mensen aan te trekken die bij de functie passen en bij jouw kernwaarden. Zo streef je echt naar een fijne lange termijn samenwerking.

 

Een ‘Werken bij’ pagina zal een positief effect hebben op jouw Employer Branding en aan potentiële kandidaten laten zien wie je bent als werkgever en welke kernwaarden je erop nahoudt. Met de bovenstaande tips kun je een goed begin maken met het creëren van een ‘Werken bij’. Succes! Mocht je nou nog meer vragen hebben of interesse hebben in Employer Branding. Neem dan contact met ons op!

Volg onze LinkedIn pagina en blijf op de hoogte!